Grattis Pierre!

Grattis älskade lillebror
Pierre Isaksson
på din 38-års dag!



Tänk att du nästan har hunnit i kapp mig i ålder (men inte i vetande ännu)!

Namnet Pierre fick du tack vare (eller på grund av) att pappas rakvatten var Pierre Robert (antagligen gillade han lukten som fanken). Jag tänkte att "rädda det som räddas kan" och krävde att du åtminstone skulle få ETT svenskt namn; Mikael, det var det finaste jag då kunde komma på till en söt liten lillebror... och tur var väl det för annars hade du väl fått heta Robert med uttalet Råbääär... Hur skulle det ha känts? Ibland är det bra att ha syskon, eller hur?

Din namne Pierre Isacsson sjunger här om ett aktuellt ämne nu när din tvättmaskin nere i källaren har gått sönder...
Undrar vad det är killen dricker ur röret i källaren? Observera det oootroligt spännande slutet!


Pierre Isacsson - Då går jag ner i min källare




Puss och kram du fina lillebror från stora och kloka SysterYster (som inte äter tårta)!

Kommentarer
Postat av: mor

Va fräsch och solbrun ni ser ut på bilden , synd bara att gardin var för ,annars hade vi få se palmer .Grattis min son och va glad jag är att ni båda finns. Ha en bra dag. mor

2009-03-17 @ 08:11:08
Postat av: Lillebror

Tack Snälla Snälla (låter lite bekant...)för att du ägnade denna bloggdag till mig, kära syster. Själv har jag börjat att räkna min år i skostorlek, och då kan man ju tycka att 38 är ju ingen storlek att prata om egentligen. Känner en som snart har 50 i skonummer å det kan man väl tycka är lite stort, sen så finns det ju vissa som försöker trycka in sina 38´or i ett par 36´or. Allt bara för att se lite yngre ut, eller... Själv har jag ju några år kvar till min egen storlek. (42) Jaja men som alltid: Man gör sig inte äldre än dom man är med, eller hur "fröken" Eva...

2009-03-17 @ 14:51:20
Postat av: Eva själv

Så sant, så sant... När jag är med er så känner jag mig så där i 38-årsåldern... När jag är med mamma och pappa så känner jag mig rätt gammal faktiskt... och när jag är fröken i min klass så känner jag mig rätt barnslig. Lite scizofrent kanske men klart härligt!

Det där med skostorlek har jag faktiskt aldrig tänkt på... men nu förstår jag varför jag har så jädra ont i en fot... och varför jag nöter hål i tyget på mina gympadojjor. Måste köpa sådär 6 storlekar större skor!



Kram!

2009-03-17 @ 15:26:25
Postat av: mor

men ojoj,allt har ju en förlkarning, mina tår kröker ju sig och här har man köpt inläggssulor för dyrt.Tänk att ni kom på det,måntro om man får pengarna tillbaka.mor

2009-03-17 @ 16:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0