Snälla, snälla, snälla...

Filnamn: j0205401.gif Nyckelord: G-klavar, musik, noter ... Filstorlek: 5 kB

 Jag gillar att titta på melodifestivalen och spekulera i vem som ska gå vidare... Jag brukar inte vara helt fel ute och har ofta rätt men igår blev det helt fel! Ja, ja jag vet... Lili och Susie är tant- och töntvarning på hög nivå men nu är det ju så att det är melodierna som man ska rösta på och jag gillade VERKLIGEN låten de framförde; (GIMME; GIMME; GIMME) Show me heaven. Man blev glad, hade svårt att sitta still till den och lärde sig snabbt refrängen. Är det inte det man vill med en låt?


Filnamn: j0422721.jpg Nyckelord: elgitarrer, fotografier, gitarrer ... Filstorlek: 116 kB


Vem som vinner? Måns Zelmerlöv har en stor beundrarskara av både äldre och yngre tjejer så han kommer nog att ta hem segern. Men frågar ni mig så tycker jag att EMD:s låt är klart roligare och tuffare och borde ha en större chans internationellt. Sarah Dawn Finer har nog också sin beundrarskara men låten var inte mer än medelmåttig om ni frågar mig...  





Å snälla, snälla, snälla  får vi slippa vara med om att Caroline Af Ugglas skickas iväg Eurovisionsschlagerfestivalen för att representera Sverige... det blir SKANDAL! Visst... låten är inte helt urdålig, det finns en poäng med att den är släpigt och rossligt likt något som Janis Joplin skulle ha kunnat raspa sig igenom men Caroline... du ÄR inte Janis Joplin! Kom ihåg det!


Filnamn: j0432654.png Nyckelord: beskurna bilder, beskurna foton, fritid ... Filstorlek: 36 kB 
Blir spännande nästa helg i alla fall!
Heja EMD!





Bild; http://www.ostran.se/ ,
http://nonicoclolasos.files.wordpress.com/

Kommentarer
Postat av: Gunilla

NU förstår jag vad du menade med "rösta". Hmmm. Nej.

2009-03-08 @ 12:28:25
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Evasjälv

Men Gunilla då... du tillhör ju samma generation (nästan i alla fall). Du har bombis dansat till någon av deras "hitar" på 80-talet. När du har hört den några gånger kommer du att säga; Eva hade rätt... den är riktigt medryckande.

Hejs!

2009-03-08 @ 14:18:00
Postat av: Gunilla

Nej. Fel generation. Jag är dryga decenniet äldre än du. Är blues- och rockbrud. Var mods på den tiden det begav sig. Har i princip aldrig lyssnat på svensk musik. Jo, Hep Stars, Tages, Ulf Lundell, Thåström, Eldkvarn och en massa, massa proggmusik, förstås. Men aldrig schlager, dansband eller pop.

2009-03-08 @ 15:11:07
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Evasjälv

Kanske Janis Joplin känns mer rätt för dig, med andra ord... Har du lyssnat på "Snälla, snälla, snälla" med Caroline Af Ugglas? Gör det!

Själv gillar jag det mesta, både gammalt och nytt, lite trist men sant.

Hejs!

2009-03-08 @ 15:47:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0