Stickning

Filnamn: j0365268.gif Nyckelord: fantasier, figurer, kläder ... Filstorlek: 4 kB
Jag fick ett infall idag när jag skulle gå på COOP och köpa glass till mina underbara elever... Mina fötter styrde mig till Filnamn: j0351999.wmf Nyckelord: fritid, garn, handarbete ... Filstorlek: 40 kB Piteås (enda?) garnaffär. Jag fick en sådan extremt sug efter att STICKA! Jag har inte gjort det på säkert 10 år! Men nu är det dags... Det blir en båtringad sjömanströja i enfärgat vitt och flerfärgat blått/vitt/turkost med breda axelband.

   
Bilder lånade från www.torgstenen.se
Filnamn: j0412740.wmf Nyckelord: accessoarer, berg, glasögon ... Filstorlek: 16 kB
I morgon har vi "kom-som-du-vill-dag" i klassen... behöver jag säga att jag komFilnamn: j0427836.jpg Nyckelord: fotografier, garner, hantverk ... Filstorlek: 140 kBmer att komma med min stickning, raggsockor och glasögonen på nästippen. 


 
Guuud va´ kul! Blir varken städning eller cykling i kväll, jag lovar!

Hejsvejs!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Kul! Så det blev både glass och kom-som-du-vill-dag? Borde jag också komma som jag vill? (Fast jag är ganska nöjd med mig som jag är... så det är nog så jag vill komma, om jag tänker efter.)

2009-03-26 @ 22:57:30
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Anonym

Kom som du är... då är du som bäst! Vi firar med glass för att vi har läst en bra bit över 100 böcker i veckan, dessutom firar vi att "kulburken" blivit full med en "kom-som-du-vill-dag" med lekar, pyssel, fritt och önskad skattjakt mm. Det lär bli högt i tak... Du är så välkommen!

2009-03-27 @ 06:11:14
Postat av: Ebba

Hej faster



Tror bestämt att jag fick en lila klänning och mössa av dig för en så där 7 år sen :-) och för 8 år sen så fick jag en kofta och byxor. Vi syns i morgon

2009-03-27 @ 19:27:00
Postat av: Eva själv

Just ja... det hade jag glömt, att jag har stickat en del barnkläder till både dig Ebba och Elsa och det var superkul. Men stickat vuxentröjor är det länge sedan jag har gjort.

Puss och kram Ebba!

Vi syns i morgon.

2009-03-27 @ 20:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0