KUL

 Det är SÅ kul att jobba i skolan...

...det är det bästa jobb man kan ha! Filnamn: j0280506.wmf Nyckelord: fritid, gunga, gungor ... Filstorlek: 66 kB

Filnamn: j0430526.jpg Nyckelord: armar utsträckta, fotografier, friheter ... Filstorlek: 59 kB

Filnamn: j0290382.wmf Nyckelord: tändstickor, tändsticksaskar, trätändstickor ... Filstorlek: 15 kBDet är tufft, det kräver närvaro, intuition, glädje, lyhördhet, empati, nyfikenhet och ett äkta engagemang. Ingen dag är den andra lik och varje ny dag är en utmaning.  Man ger och man får. Jag lär mig något nytt varje dag men kan aldrig säga att jag är färdiglärd, då det är i interaktion med andra som man lär... oavsett ålder. 

... Men man måste se upp,
mitt i allt det fantastiska... man får inte tänka jobb under dygnets alla timmar...
om man "brinner" kan man lätt bli utbränd...
och det blir man inte en bättre lärare av.

Filnamn: j0303320.gif Nyckelord: cirkusar, cirkuskonster, djur ... Filstorlek: 15 kB

Så jag försöker att leva efter devisen;


Arbete är det mest fantastiska som finns här i världen
så vi bör alltid spara en del till morgondagen.



 - DON HERROLD -


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Du har fullkomligt rätt. Punkt.

2009-03-10 @ 21:31:28
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Evasjälv

Jag vet! Punkt.

2009-03-11 @ 07:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0