Makeover

Det börjar vara dags för en ny frisyr...

Det känns alltid lika kul men också lika svårt. Jag har ju "fördelen" att kunna välja fritt bland färg, form och längd. Jag vet att mitt runda ansikte klär bäst i en kortklippt frisyr men färgen är desto svårare. Faktiskt är det så att frisyr och färg har stor betydelse för hur andra uppfattar en; glad, sur, bestämd, högfärdig, tuff, snäll... Se själva!

                   


Jaa... jag (om någon) vet... det sitter inte i håret! Nääe, men nog är det ju kul om det som ska sitta uppe på skalpen som en figursydd pälsmössa passar ens personlighet. Förslag och idéer emottages gärna.



Blir kanske en helt ny stil den här gången som ska spegla hur OTROLIGT bra jag mår just nu!
Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Du är en otroligt vacker kvinna, med en enastående utstrålning, och allt klär väl en skönhet, men du är jättegullig i den cendrefärgade ,lite spretiga modellen............så kanske nåt åt det hållet...

Annars är ju en bra tumregel för er brunögda, att gå efter ögon färgen..........jag tror då att dina strålande ögon är bruna.

Kram Kicki

2009-03-23 @ 20:40:02
URL: http://www.frallanlotta.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Jag tycker att du är tuffast i mörkbruna/svarta/lila-röda varianter. Definitivt kortklippt! Det brunröda känns lite omodernt just nu, och något ljust tror jag inte alls på. Du har jättefin frisyr på bilden där du skakar hand med Mel, men tänk mörkt brun istället för röd.

2009-03-23 @ 21:30:17
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Eva själv

Tack, tack snälla för uppmuntrande idéer och kommentarer. Men just nu är det som i melodifestivalen... två så helt olika alternativ som Caroline Af Ugglas och EMD kan vinna. Jag hoppas på fler kommentarer!

Kram (och idag blir det mössa på "mössan", -11´)!

2009-03-24 @ 06:57:28
Postat av: mor

Kommer du ihåg då du inte ville ha Peruk, du vägrade ,och minns du första mötet med en sådan i Luleå, vad allt har förändrats ,idag är man ibland avundsjuk på dej för att du är så fin i dina peruker. Men nu har jag bestämt ,jag tycker att bild nr.2 där Ulf har grå skjorta ,den modellen är du fin i. Och den mörka färgen ska du ha. puss mor.

2009-03-24 @ 08:18:23
Postat av: Anonym

2009-03-24 @ 08:20:06
Postat av: Jocke

Mamma jag tycker att du är otroligt fin i alla peruker, men du har inte fuderat på pappas frisyr? Eller varför inte Mel Gibsons? ;) En fika på stan sen då kanske? Vi hörs! :)

2009-03-24 @ 12:50:14
Postat av: Eva själv

Mel Gibsons frisyr?... Nääe, men däremot Bruce Willis, den påminner starkt om den som jag har när jag tittar mig i spegeln direkt på morgonen...

Fika? Absolut, bara det är kalorisnålt... Varför inte en sallad?

Kram

2009-03-24 @ 15:07:34
Postat av: LindaU

Hej Eva!



Jag tycker att du ska testa en lite kortare "bobbig" page med lugg, lite typ som Katie Holmes hade förut. Jag tror att du skulle bli om möjligt ÄNNU snyggare i en sån lite längre frisyr! Och heja på med kampen mot kilona, har du förresten hört talas om infraröd bastu? Man bränner 600 kcl i halvtimmen bara av att sitta still i en sådan! Om det är sant vet jag inte men visst vore det toppen i sådana fall! Bastun blir bara ca 50 grader så en halvtimme torde vara en lätt match. Det finns ställen i sthlm, jag ska testa och återrapportera effekten.

Kramers!



2009-03-24 @ 16:33:32
Postat av: Anonym

Jag är en lyckligt lottad far med så många skönheter i vår familj.Tänker nämna er utan inbördes ordn....ålder menar jag Tänk på mor Kerstin när hon nyss rakat sin överläpp vilken stilig kvinna Din skönhet behöver ingen närmare granskning titta bara på bilderna.Nästa skönhet heter Cristin och bor i Bärcika.Nästa vackra kvinna bor inom familjen Camilla så klart Sen har vi två skönheter som åxå bor i Bärcika Ebba Elsa

Så du förstår nog att jag har mycket att vara MALLIG över

2009-03-24 @ 19:22:18
Postat av: Eva själv

Hej Linda! Ååå va glad jag blir att du finns med i "etern"! Tror du verkligen att jag skulle passa i snäll "skolfrökenlook" med bob? Det känns inte som jag, men vem vet? Får väl testa hos frissan... Å du.. tänk inte tanken på någon infraröd bastu med superbrännarfunktion... du skulle ju försvinna. Jag vill ha kvar dig som du är, du min "lilla"-syster. Vi hörs av senare! Hälsa de andra!

Pussar och kramar!

2009-03-24 @ 21:30:51
Postat av: Eva själv

Hej far! Du är för härlig... Vad underbart att du uppskattar den "fägring" som du omger dig med. Du är faktiskt rätt så söt du också... Å´ vi är faktiskt malliga över dig också. Tänk bara vad du har hittat på sedan pensionen; du går på datakurs, du bakar, du tränar... Härligt! Jag vill också bli en sådan pensionär som hittar på nya saker (år 2028 eller något sådant).

Kram pappsen!

2009-03-24 @ 21:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0