AAaajjj!

I går hade jag först ont i hjärtat av onda minnen och medkänsla och sedan hade jag fysisk värk i huden efter en vaxning... Hjärtevärken var klart värre!

Visst fanken slet det och sved det när man efter att ha häftat fast vaxbandena rev bort ett antal benhår med rot och hårsäck och allt... T o m huden följde ju för farao med. Det hela hade varit helt OK, ett nödvändigt ont om man ville bli fin, men nu blev man inte det. JAG SER UT SOM EN PLOCKAD OCH BLÅSLAGEN KYCKLING (förstår nu någorlunda hur det ska ha känts för fjäderfäna som blev ryckta i bl a KINA). Mina ben ser ut som en röd-lila-vit stänktapet från 70-talet. Min bikinilinje för tankarna till hackbiff, en rå sådan. DESSUTOM står sådär vartannat j-la håstrå stolt kvar i högrest givakt... visserligen halvers insmetade i rosa vax, men dock...



"Det gör ont" - Lena Philipsson


VAX är inget för fru Norberg... tro mig, och INTE beror det på smärtan, pyttsan! Det blir rakning även i fortsättningen om inte man ska anamma den naturliga och moderna "Nordiska looken" där man ska se så naturlig ut som möjligt med lite smink (undrar om de verkligen har det... tror det behövs MYCKET för att se ut som en fräsch 17-åring när man är 36...) och buskiga ögonbryn. Det kanske blir långhårigt både här och där hädanefter m a o...


Hur som haver...
ha en bra helg... det ska vi för nu bär det iväg mot FEST! (Ni får läsa i min skvallerpress senare)...

KRAM

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Tur att man är i princip hårlös av naturen... utom på huvudet. (Fördelningen är bara lite olika oss emellan.) Det blir en "plockning" per år, just inför solsemestern, och mer behövs inte. Sedan håller de förskrämda stråna sig nere i hårsäckarna i ett år!

2009-05-15 @ 19:11:15
URL: http://husbyggarens.webbsida.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0