Nytt boende, nej tack!

Filnamn: j0290291.wmf Nyckelord: byggnader, höghus, kontor ... Filstorlek: 54 kB Har i kväll varit på infomöte angående Linbäcks planerade kooperativa boende Cederterassen på Sundsgatan (mejeritomten) i stan. Vi hade sett en 4:a med en fantastiskt fin planlösning och en helt underbar balkong/terass i söderläge... Skulle gå att få mot enFilnamn: j0423684.jpg Nyckelord: affär, affärer, ändringar ... Filstorlek: 162 kB "insats" motsvarande 1/3 av en normal insats i en bostadsrätt i dagens prisklass och med en billigare hyra. 

-Jaja, allt är väl relativt... jämför man med storstockholm så är det nog prisvärt men vi bor väl för sjutton i Piteå, eller hur... Insatsen (utlåningen till Lindbäcks utan ränta) skulle för oss bli någonstans mellan 500 000 och 600 000 och den "låga" hyran skulle ligga på 7 500 kr. Till detta ska Filnamn: j0401003.jpg Nyckelord: affärskvinnor, fira, firanden ... Filstorlek: 73 kBläggas garage/carport, hushållsel och en årlig avgift till föreningen... OCH en massa ansvar i föreningen både i form av engagemang och ideelt arbete...

Jag säger bara; FY FARAO VAD JAG BOR BRA!! Ja, jag vet, jag har blivit bekväm men jag vill ha det så här... utan arbete och ansvar, betala samma hyra varje månad, med tre månaders uppsägning, ringa vaktmästaren om något går sönder... ni vet. Så får det bli... tills vidare i alla fall.  

Nu ska jag RAKA benen och huvudet, måla naglarna, peela ansiktet mm. Ska med andra ord fräscha upp fasaden lite inför resan... Det är EXAKT 36 timmar till planet lyfter från Kallax nu...  

Filnamn: j0411818.jpg Nyckelord: barn, fingermålningar, fingrar ... Filstorlek: 328 kB
Kramar till er alla!

Kommentarer
Postat av: Kicki och Pirre med familj

Tack för i helgen. Mycket trevligt god mat och dryck och trevligt sällskap. Ha en underbar och härlig resa. Många kramar från oss

2009-05-19 @ 17:12:51
Postat av: Åsa

Tack för att vi fick komma på en rolig och "god" fest. Säg nu till Ulf att han inte skrämmer båtresenärerna "opa Meddelhavve" med några knackningar under kölen...

Ha det nu så avkopplande och gott på resan så ses vi sen. Kram, Åsa & Peder.

2009-05-19 @ 19:35:09
Postat av: Eva & Ulf

Tack själva... det var gästerna som gjorde festen så himla trevlig! Vi lovar att vi ska ha det så himla bra på resan och ingen ska få dyka annat än i poolen, jag lovar...

Kram från E&U

2009-05-19 @ 20:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0