Skynda fynda!

Filnamn: j0430987.jpg Nyckelord: band, barn, cowboy-stövlar ... Filstorlek: 148 kB

Fick förra veckan en reklambroschyr med olika "guld fynd"... den var klatschigt gul med texten "Presenterna till hela  familjen" och med lockande erbjudanden lagom till studenten, 50-årskalas mm.
Filnamn: j0439239.jpg Nyckelord: affärer, aktivister, allmänheten ... Filstorlek: 247 kB Tillhandahålls av: Fotolia.com 
Jag gick in på butiken i Skellefteå och tänkte att här gäller det att vara snabb för att hinna få godbitarna innan de tar slut. Jag hade sett ut en snygg klackring och ett halssmycke i guld åt min man. Enligt broschyren skulle smyckena tillsammans vara nedsatta med ca 900:-. Bredvid smyckena fanns det små runda, färgglada "pluttar" som deklararade att "Om du köper detta smycke så får du 600:- och 1200:- att handla andra varor i butiken för"...
- WOW, tänkte jag, då får jag ju dessutom råd med en guldkedja till hängsmycket.
Filnamn: j0296966.gif Nyckelord: affärer, detaljhandelsföretag, försäljning ... Filstorlek: 18 kB
Efter mycket letande och ringande så visade det sig att i Skellefteå hade de bara ringen men halsbandet fanns i Piteå... men jag fick ju inte nyttja rabatten i en annan butik (om än samma kedja), och ännu mindre en annan dag... Det var den kedjan det.  

När vi till slut kommit oss till kassan och jag eventuellt skulle köpa ringen, börjar den oförskämt fräscha 25-åringen till kassörska att räkna och kalkylera på vad som skulle bära sig för min del... Jag undrade ju förstås vad snärtan mFilnamn: j0439343.jpg Nyckelord: figurer, föredrag, företag ... Filstorlek: 194 kB Tillhandahålls av: Fotolia.comenade Filnamn: j0283985.gif Nyckelord: affärer, guldmynt, keramik ... Filstorlek: 13 kBoch hon svarade glatt...
- Jo, du vet det är ju så att om du köper varorna till fullt pris så får du ju här och nu nyttja  presentkorten på 600:- och 1200:-, men om du köper varorna till det nedsatta priset så får du ju inget presentkort alls.. men det förstod du väl (vargflin)?
- JO... men det förstod jag ju... (grrr). Jag återkommer...

Runt hörnet, utanför guldsmedsbutiken tog jag upp häftet med erbjudandena... Inuti de små färgglada "pluttarna" stod  det något högst upp med så liten stil att jag inte kunde läsa det... men jag FÖRSTOD vad det stod...
Filnamn: j0439318.jpg Nyckelord: energi, former, Fotolia ... Filstorlek: 171 kB Tillhandahålls av: Fotolia.com
Detta borde anmälas till KO (konsumentombudsmannen), till ARN (allmänna reklamationsnämden) eller LGR ( de lättlurade och godtrognas riksförbund) för vilseledande reklam... VEM F-N KÖPER EN VARA TILL FULLT PRIS OM MAN I STÄLLET KAN FÅ DEN TILL NEDSATT PRIS?.. Det kommer att dröja innan jag "fyndar" i den kedjan igen... åtminstone kommer jag att LUS-läsa den finstilta texten först...
 
Hejsvejs i vårsolen!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Så där är det ju hela tiden... "Ta igen på karusellen det man förlorar på gungorna", typ.

2009-05-05 @ 18:57:32
URL: http://husbyggarens.webbsida.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0