Spice

Filnamn: j0337276.jpg Nyckelord: cigaretter, fotografier, fritid ... Filstorlek: 19 kB
Filnamn: j0416002.wmf Nyckelord: anatomi, ben, huvuden ... Filstorlek: 9 kB

Jag blir arg, förtvivlad och rädd när jag läser i tidningen om den nya drogen som röks bland våra ungdomar och som inte går att spåra i vare sig blod eller urin.

Drogen ger liknande rus som av cannabis och hasch men klassas ännu inte som narkotiskt preparat i Sverige eftersom man inte kunnat fastställa alla ingredienser. I Tyskland och Österrike är drogen förbjuden sedan årskiftet. Drogen som är örtbaserad beställs lätt över Internet av 18-åringar eller av yngre genom ombud.



www.wikipedia.org
 
Bieffekter av drogen visar sig i form av torr mun, överdrivna hungerskänslor, paranoia och ångest. Men eftersom ingen riktigt vet vad drogen innehåller så kan ingen med säkerhet veta vad för slags biverkningar drogen ger på lång siktFilnamn: j0398845.jpg Nyckelord: block, droger, farmaceutisk ... Filstorlek: 190 kB. På grund av att Spice är så kraftfullt som det är, samt att det intas tillsammans med andra starka ämnen i spice, bedöms det finnas stor risk för överdosering.

Spice bedöms bli inkörsporten till tyngre droger för många av våra ungdomar.

Jag har besökt företaget som via sin webbsida säljer Spice och andra ännu tyngre opiater helt lagligt. Man blir helt chockerad! Jag har hört och vetat att det ska vara lätt Filnamn: j0324418.wmf Nyckelord: ben, dödskalle och korslagda benknotor, gifter ... Filstorlek: 25 kBatt få tag i droger, men det här... och allt är OK enligt svensk lag! GÖR NÅGOT NU!!! DETTA VANSINNE KOMMER ATT KOSTA MASSOR AV UNGA MÄNNISKOR FRAMTID OCH LIV!

Vi som föräldrar får inte tänka "Mina barn och andras ungar"... vi måste engagera oss alla för att få ett stopp på detta vansinne. Detta är inget "storstadsproblem", drogen används redan flitigt av många här i Piteå... 



Kommentarer
Postat av: Kicki

Vad det glädjer mig att en mamma till bryr sig.

Visst är det fruktansvärt att dessa droger inte går att narkotikaklassa förrän några har dött.

Jag håller med dig GÖR NÅT,STOPPA ELÄNDET.

Jag skrev en insändare till PT & blev lovad publicering, men än har jag inte sett min artikel.

Om du vill kan du läsa den på min blogg,tidigare inlägg både 5:e & 6:e Oktober-08,under rubrikerna "Det är för djävligt"och "Orka bry sig"

Kram Kicki

2009-05-12 @ 11:51:51
URL: http://www.frallanlotta.blogspot.com
Postat av: Eva själv

Härligt Kicki med fler som bryr sig... det vet jag att du gör. Jag ska absolut läsa dina inlägg. Du borde kontakta PT igen... dåligt av dem att bara nonchalera.

Ha det som bäst!

2009-05-12 @ 21:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0