Varför?


Mycket har jag lärt mig genom livet men än har jag inte förstått vad meningen med att unga människor och deras barn ska drabbas, ibland gång på gång och ibland mycket hårdare än någon annan kan förstå. Om det finns en Gud, hur tänkte han då? Vad ville han att vi skulle lära oss? Ville han härda oss? Ville han att vi skulle vara "ambassadörer" och fungera som "varnande exempel"? Ville han, genom dessa utvalda, "ruska om" andra så att de lär sig uppskatta det de har? Hur som helst så är det ett mycket högt pris de "utvalda" får betala och frågan är om de någonsin kommer att få tillbaka för sina utlägg...



Jag fick igår höra om småbarnsföräldern som har fått ett nytt återfall i sin leukemi... Hon som är nog prövad vid det här laget och vars barn som har fått se och vara med om tillräckligt mycket... Hon vars man återigen får tänka på hur det ska lösa sig om hon inte klarar sig... Hon som inte längre orkar mobilisera den enorma kraft som behövs för att gå igenom cellgiftsbehandlingar, provtagningar och isoleringsperioder då man tvingas lämna sin familj... Hon som inte vet om hon orkar gå igenom en väntan på ett besked igen... Hon som inte vet någonting längre... Hon och hennes familj...


Om jag kunde skicka lite kraft skulle det redan vara gjort...

Känner SORG!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Jag kan inte säga att jag vet hur det känns,men jag kan säga att jag känner,och att jag vill sända all kraft & kärlek till denna drabbade familj.

Kram

2009-05-16 @ 00:10:02
URL: http://www.frallanlotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0