Ensam är stark


Filnamn: j0213519.gif Nyckelord: transport, varningar, webbanimeringar ... Filstorlek: 26 kB

Jag går igenom den s k "chockfasen" väldigt fort. Det kan bero på att de chockartade besked jag har fått har varit besked om allvarliga sjukdomar som har drabbat mig. Jag har känt så starkt att sjukdomen finns inne i min kropp och om än jag försöker "springa ifrån" den så finns den kvar. Jag har haft alternativen att förneka och förtränga sjukdomen och låta den härja fritt eller att acceptera den, lära mig leva med den och ta kontroll över den och situationen.
Filnamn: j0405472.jpg Nyckelord: åka båt, livbojar, livräddare ... Filstorlek: 205 kB


Jag får ofta höra att jag är så stark och det är jag nog, jag vägrar att låta sjukdomen ta kommandot över mitt liv, men däremot upplever jag ofta att jag är ensam mot sjukdomen, det är jag mot den. Jag har Ulf, mina barn, mina föräldrar och syskon och mina vänner som är ett otroligt stöd, men mot sjukdomen som härjar i min kropp är jag ensam, kampen står mellan oss. Jag vann kampen mot leukemin och jag ska vinna kampen mot hepatiten också.


Filnamn: j0205401.gif Nyckelord: G-klavar, musik, noter ... Filstorlek: 5 kB
Hörde en ny låt på radion idag som var fantastiskt fin och den beskriver en del av det jag känner inför sjukdomen och den stundande behandlingen...



- Standing strong, I´m on my own, no more times for crying feeling sorry for my self,  I lived and I´ve learned, I´ve crashed and I´ve burned, I´ve hidden from all the pain try to make it go away, nothing can go wrong when I´m standing strong...





Sarah Dawn Finer - Standing Strong



Jag ville leva då, jag vill leva nu och jag vill leva sen...
och det ska jag göra!

Filnamn: j0354467.gif Nyckelord: blommor, natur, tillväxt ... Filstorlek: 11 kB

Ha det som bäst!
//(L)evamittilivet


 


Kommentarer
Postat av: mor

Eva, älskade barn ,det finns något inom dej som ingen annan har,du har en tro , du begåvad med en alldeles särskild förmåga att lyssna på andra människor, ibland kanske lite för mycket, oftast då det gäller andra som haft liknande sjukdom som du,men du finns där för dom, ,jag har alltid sagt att du skulle passa tillKurator eller Präst.Vi alla tänker och är med dej ,och det här klarar du med , och han där oppe håller ett stort öga för dej. Han vet hur god du är.puss mor

2009-10-13 @ 08:39:49
Postat av: Eva själv

Känns tryggt att veta att "han där oppe" håller ett stort öga på mig, kan behövas. Däremot är det är nog lärare jag ska vara, men "själavårdare" och förebild kan man ju vara på fritiden. Tack för dina tankar och uppmuntrande ord! Han där uppe vet nog hur god du också är!

Pussar till världens finaste mamma!

2009-10-13 @ 19:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0