!



Nu kan jag berätta... för nu vet min familj, min släkt och mina närmaste vänner, mina arbetskamrater och mina elevers föräldrar...




VID BLODTRANSFUSIONER UNDER MIN LEUKEMI I BÖRJAN AV 90-TALET HAR JAG BLIVIT SMITTAD AV



KRONISK HEPATIT C... EN KRONISK GULSOT... EN KRONISK LEVERINFLAMMATION.




Jag har aldrig haft några symptom på gulsot. Den upptäcktes av en slump för ett par veckor sedan. Smitta sprids via blodet vid blodtransfusioner eller via injektionssprutor som kommit i kontakt med smittat blod. Ingen i min familj är smittade trots att de har levt med mig i alla dessa år. Jag har ingen skyldighet enligt smittskyddslagen att meddela någon annan än mina behandlande tandläkare och läkare, men jag har valt att gå ut med det offentligt för att ingen ska behöva höra det på omvägar och känna oro och rädsla för smitta.


Jag känner mig frisk och tänker fortsätta betrakta mig som frisk så länge jag är det...
och det vill jag att ni också gör.


I morgon ska jag till Infektion på Sunderby Sjukhus för vidare utredning.
Jag hoppas på behandling vilket kan stoppa upp förloppet.



Punkt!




Kommentarer
Postat av: Anki

Lycka till i morgon.

Vi tänker på dej.

Kram Anki

2009-10-07 @ 22:21:07
Postat av: Anonym

Lycka till idag!

Jag tänker på dig.

Kram Birgitta

2009-10-08 @ 06:46:45
Postat av: Milla

trots att du inte måste berätta för andra så gör du det ändå, för att du känner en skyldighet. det tycker jag är så osjälviskt och stort gjort av dig! de krävs mkt till och jag tror inte många skulle klara av samma sak om man var i din sits, är svårt att ens föreställa sig. vilket bara visar på vilken fighter du är. Jag är så stolt över dig mamma!

2009-10-08 @ 08:03:48
Postat av: Emma

Jag tänker på dig och jag hoppas det går bra idag! Kram!

2009-10-08 @ 13:31:13
Postat av: Eva själv

Tack kära vänner för omtanke och stöd!

Kram, kram

2009-10-08 @ 16:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0