Tänd ett ljus



Jag, Uffe och Milla har i kväll varit till svärfar med middag. Nubbesallad på en hårdmacka, stekt kyckling med potatis och äppelkaka med vaniljsås. Sedan for vi till graven på Hortlax kyrkogård och tände ljus. Det är 7 år sedan min fina svärmor Margit dog. Det känns som väldigt länge sedan, samtidigt som tiden har gått fort... men visst fattas hon oss.




Hortlax kyrkogård är väldigt fin. Jag har flera bekanta som ligger begravda där, som blev tvungna att lämna detta livet allt för fort, dessutom ligger Caroline Stenvall begravd där...


Själv funderar jag inte över var jag kommer att begravas, för det lär dröja åtskilliga decennier innan det blir dags, åtminstone om jag får bestämma. Så det så!


Filnamn: j0410833.wmf Nyckelord: Alla hjärtans dag, amoriner, änglar ... Filstorlek: 58 kB

TREVLIG HELG! 


Kommentarer
Postat av: Gunilla

KG:s pappa har dött, skrev jag det? Han ska begravas den 27 på Skogskyrkogården på Heden. Jag hoppas på en vacker högtid som hedrar den fåordige, plikttrogne, varmhjärtade arbetskarl han var i sin krafts dagar...

2009-10-16 @ 20:13:35
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Eva själv

Jag beklagar sorgen! Hur gammal och sjuk än någon anhörig är, så är man ändå inte förberedd när döden inträffar. Det går inte att sörja innan... å´ tur är väl kanske det, man måste ju försöka att leva här och nu.

Kram, kram

2009-10-16 @ 22:03:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0