Besiktad eller besiktigad?



I dag har jag varit och tagit cellprov på vårdcentralen i stan. Känns skönt! Eller skönt... nej, det kan man inte säga att det är, men det känns bra. Det känns nästan som om man har varit på en besiktning, dessvärre utan bedömningen med sig hem. Den kommer om fyra veckor i brevlådan. Förhoppningsvis så får jag "godkänt" men skulle det inte vara så, så får man tänka att det var tur att man tackade ja till erbjudandet och att man kom in i tid...


Dessutom har jag nog gjort min mamma glad, och mig själv en tjänst, som satte upp mig på en tid för årliga kontroller (i stället för de jag tidigare haft i Umeå/Uppsala och på Björnen), och för att visa upp min helvetiska högerfot som är öm, sned, bullig och ful. "Halkus Valkus" som någon kallade det på skolan. Kände mig mer än nöjd när jag och min fot linkade ut från vårdcentralen.


Filnamn: j0078806.wmf Nyckelord: chanser, leksaker, människor ... Filstorlek: 9 kB Tillhandahålls av: A Bit Better Corporation
Filnamn: j0288991.wmf Nyckelord: gravid, graviditeter, kvinnor ... Filstorlek: 2 kB Tillhandahålls av: A Bit Better Corporation
I trappan ner mötte jag ett par unga tjejer som också linkade fram men av andra anledningar, de var gravida. Jag blev påmind om hur det kändes... helt makalöst fantastiskt... man var så stolt över magen och man vaggade gärna lite extra när man gick, så INGEN skulle missa att man väntade barn (men ingen utom en blind hade kunnat missa det...). Vad som däremot var mindre kul var de gånger vågen skulle fram... Vissa saker förändras aldrig. Konstigt?


Vår hälsa är det viktigaste! Utan den är det tufft!
Så var rädd om er och gå på WC varje dag och gå på VC om ni får ont i fötterna...

Hejsvejs från Halkus!


Kommentarer
Postat av: Svägerskan Kicki

Usch det ser ONT ut.

Jag kan verkligen rekommendera en operatation. Jag fick inte världens snyggaste fossingar men jag har inte ont på knölen, under foten eller där tårna böjs. Jag kan t o m gå i klackiskor, bara en sån sak :D

2009-09-02 @ 21:24:15
Postat av: Eva själv

Snygga fötter finns väl inte? Huvudsaken att de inte gör ont att gå på dem... Klackisar blir det nog inte hur som helst (är lång nog som det är). Ser däremot fram emot promenader med stavar och Mp3. Får se vad doktorn tycker... är lite rädd för op då jag inte har alltför mycket trombocyter... Men hä blir no bra!

Ha det som bäst!

2009-09-02 @ 21:32:37
Postat av: mor

Ett pluss i kanten för dej ,att du tänker på dej själv, ( det kallas höststädn. )Om du inte får en op. så vet du ju att Anna finns.. Jag och Far grattar dej på måndag då du fyller år , för då är vi i på ett annat ställe, och kan inte nå dej och imorron fre, är inte du hemma , så många pussar på dej från oss ps, Jocke kommer med presenter, krammmmmmm mor och far

2009-09-03 @ 08:28:21
Postat av: Eva

Tack snälla gullisar!

2009-09-03 @ 10:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0