SketchUp-kväll


Filnamn: j0403159.jpg Nyckelord: beräkna, fotografier, indataenheter ... Filstorlek: 291 kB

ÅÅÅååh vad kul det är att skapa 3-D hus i programmet "Google SketchUp"!
Har man sedan praktisk nytta av det ritade känns det ju extra roligt förstås...






Det finns en manual (på engelska) till programmet men jag , liksom de flesta barn och ungdomar, tycker att jag lär mig mest genom att utforska på egen hand. Men det var inte särskilt svårt att förstå vad de olika ikonerna stod för och när den plana bilden sedan kunde "dras ut" och sedan bli 3-dimentionell var lyckan total. Kändes ungefär som när man första gången (under 80-talet?) var på 3-D film med kantiga, färgade pappersglasögon som skavde bakom öronen... Tack för tipset Pirre!




Prova gärna SketchUp, men gör det under en helg när ni har gått om tid!

Filnamn: j0438471.jpg Nyckelord: ångor, cappuccino, drycker ... Filstorlek: 642 kB Tillhandahålls av: iStockphoto.com


Ha en fortsatt bra helg!


Kommentarer
Postat av: Lillebror

Snyggt jobbat syrran, undrar om jag alls ska ge mig in i programmet eller om jag ber nån snällt att rita upp vår altan...

2009-09-27 @ 22:54:36
Postat av: Eva själv

Inte syftar du väl på mig?

Kram

2009-09-28 @ 06:24:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0