Etiskt e(ste)tisk

Filnamn: j0283907.gif Nyckelord: hushåll, kvastar, sopa ... Filstorlek: 5 kB
Filnamn: j0238529.wmf Nyckelord: fotografer, fotografi, fritid ... Filstorlek: 8 kB
Nu har jag rensat bort några bilder (har inte hunnit kolla alla 363 inlägg) som det enlig ett par kollegor kan vara etiskt oriktigt att ha med i bloggen. Det är bilder på elever i allmänna situationer (oftast frånvända), utan namn, klass, ålder eller liknande och som enligt mig är svåra att identifiera på grund av avståndet från kameran. Men jag får böja mig och medge att det kan upplevas som mindre trevligt att ens barn går att känna igen på någon annans blogg. Det kommer inte att upprepas, var så säkra...



Tilläggas bör kanske att de jpeg/gif bilder jag använder mig av i bloggen kommer från ClipArt http://office.microsoft.com/sv-se/clipart/default.aspx och det är bilder som får användas fritt i en blogg. Om jag någon gång använder av någon bild från Internet så hänvisar jag till dess ursprung och tackar för "lånet".


Filnamn: j0426621.jpg Nyckelord: affär, affärer, affärsmän ... Filstorlek: 101 kB


"Det är härligt, men ibland också ibland besvärligt att leva och man lär så länge man lever. Ju längre jag lever, ju mer ödmjuk känner jag mig inför saker och ting som sker. Jag har lärt mig att vi alla bara är vanliga dödliga som kan göra fel, jag också, du också... och det får vi... vi är inte sämre människor för det."




Tack för er omtanke om mig och min bloggs anseende!
Tack för att ni tar er tid att läsa min blogg!Filnamn: j0236306.gif Nyckelord: böcker, förstoringsglas, kontor ... Filstorlek: 27 kB

//(L)evamittilivet 



PS. Den som inte vill behöver faktiskt inte läsa min blogg, det är frivilligt, jag lovar, så vida man inte är nyfiken eller vill kommentera något... DS



Kommentarer
Postat av: Ulla-Karin

Hej Eva!

Ulla-Karin CMiT bakom tangenterna.

Nu hittade jag din blogg! Din positiva utstrålning skiner igenom i din blogg :)!

Jag har också en blogg (hmm... eller rättare sagt flera...), men en mer privat blogg som du hittar här: www.livetlivet.blogspot.com och så gör jag ju då nu lite reklam för min hemsida: www.vedanta.nu

Ha det så bra :)!

2009-09-14 @ 20:55:01
URL: http://livetlivet.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hej Ulla-Karin! Vad kul med nya läsare! Tack för det med "positiv utstrålning"... Ska direkt gå in och kolla din blogg. KUL!

Ha det som bäst!

2009-09-14 @ 21:15:43
Postat av: Eva själv

Hej Ulla-Karin! Vad kul med nya läsare! Tack för det med "positiv utstrålning"... Ska direkt gå in och kolla din blogg. KUL!

Ha det som bäst!

2009-09-14 @ 22:09:15
Postat av: Gunilla

Jag tycker inte att du har gjort något fel som haft med bilder av elever på din blogg. Det är ju som du säger, på långt håll och i allmänna situationer, och det är bara den som vet vilket barnet är som kan känna igen honom eller henne. Det är ju så oerhört oförargligt alltihop, och det du visar kan inte skada någon. Dessutom skriver du ju så positivt om eleverna som du gillar och stortrivs med, och att du njuter av ditt underbara jobb. Bättre kan man väl som förälder inte få höra...??

2009-09-14 @ 22:37:30
URL: http://husbyggarens.webbsida.com
Postat av: Eva själv

TACK du gulliga vän! Du kanske har rätt, men OM någon kan känna det som obehagligt med mina bilder så ÄR det oetiskt av mig att publicera dem, därför chansar jag inte...

Kramar!

2009-09-15 @ 05:56:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0