Ett vitt fönsterkuvert



Ett vitt fönsterkuvert med avsändare...








Sunderby sjukhus, GCK
971 80 Luleå




Adresserat till mig...


Ett kallt, vitt, stramt fönsterkuvert enligt formatmallens strikta regler...
Det kalla vita fönsterkuvertet luktar institution. Jag ryser...
Jag sprättar försiktigt upp det vita fönsterkuvertet med långfingret.
En tunn strimma blod tränger fram ur skärsåret från det vassa pappret.
Jag känner ett behov att att fylla lungorna med friskt syre, innan jag ljudlöst drar upp det formella, vita pappret ur sitt kuvert...


Personnummer 630907-xxxx


Det är jag på medicinskt språk...
Det är till mig detta meddelande är riktat... i ett vitt fönsterkuvert.
Jag fyller lungorna med ny luft och håller kvar den när jag fortsättar att läsa, längre ner på det strikt formella pappret...

Filnamn: j0424234.wmf Nyckelord: bokstäver, brev, brevväxling ... Filstorlek: 5 kB
Provet som togs vid den gynekologiska cellprovskontrollen var normalt.


Puuuh... den nu syrefattiga luften tillåts att passera ut genom min halvt öppna mun...
Jag läser nu lättad vidare...


Med vänlig hälsning
Gynekologiska cellprovskontrollen


...
En formellt vänlig hälsning från en institution, skrivet tillsammans med ett mycket viktigt resultat, skickat i ett kallt, vitt, stramt fönsterkuvert till mig, 630907-xxxx... Tänk att det formellt skickade brevet kunde glädja så otroligt mycket! Kanske beror det på att det tidigare funnits besked som varit mycket svåra att ta...  



- Tack Gynekologiska cellprovskontrollen!
Filnamn: j0336739.gif Nyckelord: affärer, fjäderpennor, gåspennor ... Filstorlek: 7 kB
M v h 630907-xxxx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0