Snusk x 2

I dag har år 2 och 3 varit på Ursberget på utflykt hela dagen i strålande sol och över 20 graders värme... Helt underbart! Ingen gjorde illa sig. Ingen bråkade. Ingen var ledsen. Ingen ville gå hem. Alla lekte med varandra... Skogen och naturen har en förunderligt positiv inverkan på oss människor, vi borde nyttja den oftare.
Filnamn: j0223791.gif Nyckelord: blixtar, blixtkameror, fotografi ... Filstorlek: 7 kB








Foton tagna av elever i år 2 och 3
(Klicka för större bild)




Filnamn: j0283771.gif Nyckelord: industrier, metallvaror, muttrar ... Filstorlek: 4 kB

Hört på Ursberget av pedagogisk pedagog som skulle förklara vad hon köpt i byggvaruhus...


- Det finns nya, vassa skruvar som är röda i toppen och som, för att det ska gå lättare, är behandlade med glidmedel!!!


Skogen har som sagt en minst sagt förunderlig inverkan på oss människor...



När jag sedan skulle ringa upp min bankkontakt på Sparbanken möttes jag av den ilsket tjutande sirenen som brukar betyda "faxen är igång"... Jag grubblade ett tag och kom fram till att jag kanske inte skulle behöva slå riktnumret? Jag slog det sexsiffriga telefonnumret i miFilnamn: j0189198.gif Nyckelord: kommunikation, mobiltelefoner, webbanimeringar ... Filstorlek: 7 kBn mobil och hörde i luren:...


- Detta samtal kostar 4 och 80 per minut och ringer du från mobiltelefon så tillkommer operatörens minuttaxa...


OK tänkte jag... de tar ju rejält betalt för det mesta nu för tiden i bankvärldens så... Då hördes en sammetslen (läs; sliskig) mansröst i andra änden:...


- Hej min vän! Jag sitter här i min ensamhet bara för att uppfylla dina innersta drömmar... Just nu smeker jag...


Att inte min hopfällbara mobiltelefon gick av på mitten, av den omilda behandling den fick när jag på mindre än en tiondels sekund slog ihop den och kopplade bort "vulgot", är ett under...    - MEN HERREGUUD!

Filnamn: j0283842.gif Nyckelord: datorer, datormaskinvara, frågetecken ... Filstorlek: 15 kB

Tänk att när man vaknar på morgonen har man ingen aning om vad dagen har i sitt sköte (ursäkta uttrycket)! Lika lite vet jag vad som kommer att hamna i min blogg på kvällen... Härligt!


Ut i friska luften med er!


Kommentarer
Postat av: Henny

Har du kollat med banken, samtalet kanske var en tilläggstjänst som ska rädda chefens fallskärm?

2009-09-01 @ 22:21:06
Postat av: Eva själv

Där har vi det... ett fallskärmsnummer! (Eller var det kanske ett fullskämtsnummer?) :)

Ha det Henny!

2009-09-02 @ 06:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0